Influencerzy – podstawa współczesnego marketingu
Influencerzy są obecnie jedną z najważniejszych części skutecznego marketingu. Mimo że stają się coraz bardziej wpływowi, nie wszyscy wiedzą, kim tak naprawdę są.
Świat marketingu i reklamy cały czas się zmienia. Na te zmiany niewątpliwie mają wpływ influencerzy, którzy, dzięki zdobytej popularności i nadprzeciętnej charyzmie, skutecznie kształtuj opinię innych. Influencerzy są obecnie jedną z najważniejszych części skutecznego marketingu. Wyjaśniając pojęcie „influencer”, warto zwrócić uwagę na etymologię tego słowa. Określenie „influencer” pochodzi od angielskiego słowa „influence”, czyli wpływ, oddziaływanie, nacisk, autorytet. Mając to na uwadze, influencer to osoba, która ma znaczący wpływ na kształtowanie opinii innych ludzi. Innymi słowy, jest człowiekiem wpływowym, popularnym.
Oczywiście, aby jej działanie było skuteczne, musi mieć jak największe grono obserwatorów, widzów, czytelników czy fanów. W teorii wszyscy ludzie są influencerami, gdyż każdy z nas może w mniejszym lub większym stopniu wpływać na opinię innych. Jednak w tym przypadku chodzi o osoby, które mogą wpływać na co najmniej kilka tysięcy osób. W dzisiejszym świecie, aby cieszyć się takim zasięgiem, trzeba prowadzić bloga, vloga lub konta w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter). Zatem influencerem może być popularny bloger, vloger lub po prostu osoba sławna, którą ludzie postrzegają jako eksperta w danej dziedzinie, np. aktor, sportowiec, polityk czy modelka. Pokusiłabym się o stwierdzenie, że influencerzy są „dziećmi” mediów społecznościowych. Do najpopularniejszych polskich influencerów można zaliczyć np. Ewę Chodakowską – trenerkę fitness, Julię Kuczyńską – blogerkę modową czy Katarzynę Tusk – autorkę bloga „Make Life Easier”.
Pewnie nasuwa się wam pytanie, jak można stać się takim influencerem – czy to trudne? Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że nikt nie zyskuje popularności z dnia na dzień. Obecni influencerzy nawet przez lata budowali swoją markę i stwarzali odpowiedni wizerunek. Wykorzystują do tego właśnie media społecznościowe – są aktywni, wyróżniają się charyzmą, osobowością, pomysłowością, towarzyskością i pasją. Publikując na blogach czy nagrywając filmiki, jawnie wyrażają swoje opinie, poglądy i przekonania, a ponadto kształtują przyszłe trendy. Są przy tym prawdziwi i szczerzy, co niewątpliwie przyciąga ludzi. Niektórzy relacjonują w mediach społecznościowych każdy swój dzień czy każdą podróż, dzięki temu utrzymują stały kontakt ze swoimi obserwatorami, którzy czują się poniekąd częścią ich fajnego i modnego życia. Takie działanie oczywiście procentuje – influencer gromadzi wokół siebie coraz większą rzeszę wiernych fanów, mając coraz większy na nich wpływ. Staje się w ich oczach ekspertem w danej dziedzinie, autorytetem, kimś godnym naśladowania.
Różne marki i firmy coraz częściej zaczynają współpracę z influencerami, odchodząc od standardowych form komunikacji i kampanii reklamowych. Dla specjalistów od marketingu współpraca z influencerem jest priorytetem – widzą duży potencjał w takim działaniu. Oczywiście owa współpraca przynosi obustronne korzyści – dana marka czy firma zyskuje rozgłos i reklamę, która dotrze nawet do kilkuset tysięcy ludzi, a influencer otrzymuje za to stosowne wynagrodzenie. Wilk syty i owca cała.
Myślisz o karierze w Internecie? Niestety nie od razu Rzym zbudowano, ale nie można się poddawać – silna wola, ambicja i pewność siebie są podstawą twojego przyszłego sukcesu. Przede wszystkim musisz wiedzieć, o czym mówisz – trzeba mieć prawdziwą pasję! Należy dawać z siebie wszystko, nawet mimo wszelkich przeciwności. Zapał i szczere chęci na pewno zaprocentują!
brzmi ciekawie…może to przez to nie potrafię się oderwać od portali 😛