Odwołany lub opóźniony lot? Nie bój się walczyć o swoje prawa!
Odwołany lub opóźniony lot? Nie załamuj się, walcz o swoje prawa i wnioskuj o przyznanie odszkodowania! Jeśli lot jest opóźniony więcej niż 3 godziny, każdemu pasażerowi należy się odszkodowanie za lot.
Rozporządzenie EC 261/2004 uprawnia do wnioskowania za opóźniony lot, odwołany lub w przypadku spóźnienia się na część lotu łączonego. Odszkodowanie za lot można uzyskać również, jeśli odmówiono pasażerowi wejścia na pokład, najczęściej z powodu braku wolnych miejsc w samolocie. Dzieje się tak dlatego, że czasami linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż faktycznie jest dostępnych miejsc w samolocie.
Odszkodowanie za lot do 6 lat!
Opóźnienia lotów mogą powodować wiele problemów dla pasażerów, uwzględniając oczywiście przewagę problemów finansowych. Dlatego też rozporządzenie bierze pod uwagę wiele mogących się wydarzyć możliwości. Z racji tego umożliwia również wnioskowanie o odszkodowanie za opóźniony lot w terminie do 6 lat. Oczywiście pod warunkiem, że zostanie zachowana karta pokładowa.
Sprzedaż biletów to rodzaj umowy
Tak, zgadza się. Sprzedaż biletów lotniczych traktowana jest przez prawo jako rodzaj umowy, na podstawie której przewoźnik zobowiązuje się dostarczyć pasażera do punktu, który jest określony jako miejsce docelowe. Jeśli natomiast przewoźnik nie jest w stanie wywiązać się z zobowiązania, powinien wynagrodzić to pasażerowi.
Odszkodowanie za lot – co przysługuje podróżującemu?
Odszkodowanie za lot, czy to opóźniony czy odwołany, może przybierać różne formy rekompensaty. Pasażer może wybrać dla siebie najlepszą opcję lub poprosić o zaproponowanie innego rozwiązania, jeśli to zaproponowane przez przewoźnika nie odpowiada jego oczekiwaniom.
Zwrot kosztów – ile czasu trzeba czekać?
Zwrot kosztów powinien odbyć się w ciągu 7 dni. Obejmuje nie tylko całość odwołanej podróży, ale również pokrywa jej część, jeśli okaże się, że opóźniony lot pokrzyżował twoje plany na tyle, iż podróż okazała się już bezcelowa. W takim wypadku przewoźnik powinien zapewnić ci również jak najwcześniejszy lot powrotny do miejsca, z którego rozpocząłeś swoją podróż.
Zmiana planu podróży, obejmująca dwa warianty
Pierwszy wariant obejmuje lot w miejsce twojej podróży inny niż ten, na który kupiłeś bilet. Co do niego też są określone warunki godzinowe, niemniej jednak powinien on się odbyć jak najszybciej i być dla ciebie w jakiś sposób dogodny, czyli nie krzyżować twoich planów związanych z daną podróżą. Drugi wariant zakłada odtworzenie tego samego wyjazdu, ale w późniejszym, odpowiednim dla ciebie terminie.
Opóźniony lot – obowiązek opieki
W przypadku opóźnienia lotu od 3 godzin przewoźnik powinien zagwarantować opiekę dla pasażera. Jej formy to między innymi:
– Bezpłatne posiłki i napoje – występują proporcjonalnie do czasu oczekiwania. W idealnych warunkach to przewoźnik powinien wyjść z taką propozycją, często się jednak tak nie dzieje. Dlatego warto wiedzieć o takiej możliwości i gromadzić rachunki.
– Nocleg w hotelu – możesz domagać się tego, jeśli twój lot jest opóźniony co najmniej dobę. Wtedy to przewoźnik powinien opłacić noc w hotelu, a także dojazd do niego, jak również powrót.
– Możliwość komunikacji – linie lotnicze powinny zapewnić dwa połączenia telefoniczne z wybranymi osobami
Nie martw się, jeśli przydarzył ci się opóźniony lot! Pamiętaj, że jako pasażer masz także swoje prawa i należy korzystać z ich możliwości! Jeśli nie chcesz składać wniosku o odszkodowanie za lot samodzielnie, możesz zgłosić się o pomoc do firm, które zajmują się profesjonalnie sprawami tego typu. Satysfakcjonujące odszkodowanie pomoże uzyskać ci firma https://wieksze-odszkodowanie.pl, która specjalizuje się właśnie w pozyskiwaniu zadośćuczynienia, a także służy pomocą w zakresie porad prawnych.